فارسی
English
جستجو
آموزش و ايده براي رنگ آميزي مبلمان
اگر مبلمان چوبی منزل شما دارای لکه شده و یا رنگ آن پریده است و‌‌ می‌خواهید به آن جلوه تازه ای بدهید مراحل زیر را دنبال کنید :
۱-آن دسته از مبلمان خانه‌ی خود را که‌‌ نمی‌خواهید رنگ آمیزی کنید ، جا به جا نمایید و آن دسته از قسمتهایی را که‌‌ نمی‌خواهید رنگی شوند با نوارهای مخصوص بپوشانید .
۲-لکه ها و رنگهای کهنه و برآمده را با پوست کن رنگ از بین ببرید .طرز استفاده از پوست کن رنگ را از روی راهنمایش مطالعه کنید تا مطمئن شوید که پوست کن رنگ خریداری شده برای استفاده شما مناسب است . همچنین اقدامات احتیاطی درج شده بر روی پوست کن را برای کاربری آسان دنبال کنید .
۳-وسیله را به آرامی و به احتیاط سنباده بزنید تا سطح نرم و صافی را ایجاد کند و تمامی رنگهای کهنه از میان رفته باشد .وسیله‌ی سنباده شده را بوسیله‌ی یک کهنه‌ی مرطوب تمیز کنید تا همه‌ی گرد و خاک از روی سطح پاک شوند . بگذارید به طور کامل خشک شود .
۴-با پرایمر یا همان روغن الف سطح را روغنی کنید . ( برای استفاده صحیح‌‌ می‌توانید طرز به کار گیری پرایمر را از روی ظرف آن مطالعه نمایید).برای این کار احتمالا” به دو لایه پرایمر نیاز خواهید داشت .پس از هر لایه اجرای پرایمر ، اجازه دهید تا کاملا” خشک شود سپس لایه بعدی را شروع کنید .
۵-وسیله را با رنگ مطلوب و مورد علاقه تان یک لایه نازک رنگ آمیزی کنید و بگذارید تا کاملا” خشک شود . خیلی آرام و با احتیاط سطح را سنباده کنید و بوسیله‌ی یک کهنه‌ی مرطوب گرد و خاک را تمیز کنید .لایه دوم نازکی از رنگ را دوباره اجرا کنید .این کار را باید چندین بار تکرار تا به نتیجه دلخواهتان برسید . قبل از سنباده کردن ضعیف هر لایه مطمئن شوید که سطح رنگ کاملا” خشک باشد .
۶-برای محافظت از رنگ ، یک لایه پلی یورتان بر پایه آب یا واکس مخصوص بر روی سطح بمالید . قبل از استفاده از وسایل و مبلمان بگذارید تا کاملا” خشک شوند ، مدت لازم بریا خشک شدن وسایل‌‌ می‌تواند ۲ تا ۷ روز به طول انجامد.
استفاده از رنگ‌های متفاوت شیوه‌ بسیار خوبی برای طراحی است. اما انتخاب پالت مناسب كار راحتی نیست. كنار هم قرار دادن رنگ‌های مختلف به ساده‌شدن این فرایند كمك‌‌ می‌كند.

در این تكنیكِ طراحی از بیش از سه رنگ خالص و متضاد در یك فضا استفاده‌‌ نمی‌شود. این موضوع انتخاب‌های شما را محدودتر‌‌ می‌كند و به خانه شما در مقایسه با خانه‌هایی كه دارای رنگ‌های یك‌نواخت هستند تنوع و انرژی‌‌ می‌بخشد.  اگر آماده  تغییر   هستید، در این مطلب به شما تكنیك کنار هم قرار دادن رنگ ها را  آموزش‌‌ می‌دهیم. این تكنیك طراحی در طراحی مد ریشه دارد. در دهه 1960 طراحان بریتانیایی و دیگر طراحان اروپایی دو یا سه رنگ خالص را انتخاب كرده و در كنار هم به كار‌‌ می‌بردند. این تكنیك گسترش یافت، اما چند سال پیش دوباره ظهور كرد، اما نه در صنعت مد. بسیاری از طراحان داخلی امروزی چند رنگ روشن را در كنار هم قرار‌‌ می‌دهند تا اتاق‌ها را از نظر بصری جذاب و دیدنی كنند.
كنار هم قرار دادن رنگ‌های اصلی. در این نوع طراحی دو یا سه رنگ خالص در یك فضا در كنار هم قرار‌‌ می‌گیرند. در این تكنیك همه رنگ‌ها اولیه و  ثانویه در كنار هم قرار‌‌ می‌گیرند. با این وجود، امروزه طراحان از تركیبی از همه این رنگ‌ها استفاده‌‌ می‌كنند.
نكته: از یك روند خوب استفاده كنید كه در آن نتیجه تركیب رنگ‌ها مشخص و رنگ‌های گرم و سرد در آن تعریف شده باشند.
كنار هم قرار دادن رنگ‌های مكمل. اگر از رنگ‌های متضاد در چرخه رنگ به‌درستی استفاده شود تاثیر بسیار خوبی در طراحی داخلی خانه خواهد گذاشت. برای مثال صندلی ای زرد-سبز در این اتاق بسیار زیبا در كنار نقاشی قرمز- بنفش قرار گرفته‌اند.
نكته: رنگ‌هایی كه دارای شدت یكسانی هستند را در كنار هم قرار دهید. اگر رنگ اصلی شما روشن است، رنگ‌های دیگر را نیز روشن انتخاب كنید. اگر رنگ اصلی شما پاستلی است رنگ‌های دیگر را نیز پاستلی بگیرید.
كنار هم قرار دادن رنگ‌های مونوكروم. در این تكنیك از یك رنگ با درجات مختلفی از سایه، شدت، و ارزش رنگی استفاده‌‌ می‌شود. برای این كار‌‌ می‌توانید از بافت‌ها و مواد مختلف استفاده كنید.
نكته: در طراحی معاصر از موكت‌هایی با یك رنگ روشن و یك الگوی گرافیكی بسیار استفاده‌‌ می‌شود.
كنار هم قرار دادن رنگ‌های مشابه. استفاده از رنگ‌هایی كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته‌اند یك ترکیب لطیف و نرم ایجاد‌‌ می‌كند. این دیوار سبز باکنسول و وسایل بنفش هماهنگی بسیار زیبایی برقرار كرده است.
نكته: یك رنگ را به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب كنید و از دو رنگ دیگر برای عناصر دیگر موجود در فضا استفاده كنید.
كنار هم قرار دادن رنگ‌های خنثی. سیاه و سفید عموما به‌عنوان رنگ‌های خنثی شناخته‌‌ می‌شوند. كنتراست رنگی آن‌ها تاثیر عمیقی در فضا ایجاد     میكند. در این آشپزخانه مدرن، تمیز، و پیچیده از هر دوی این رنگ‌ها به میزان درستی استفاده شده است.
نكته: وقتی با پالت سیاه و سفید كار‌‌ می‌كنید، سعی كنید اشیای تزئینی را به رنگ‌ خالص انتخاب كنید تا در فضا تنوع ایجاد شود.
استفاده از وسایل تزئینی. اگر ترجیح‌‌ می‌دهید دیوارها دارای رنگی خنثی باشند، از این تكنیك در اشیای تزئینی استفاده كنید. استفاده از گل‌دان‌ها یا تابلوهای نقاشی با یك رنگ روشن  راه ساده‌ای  برای  زندگی بخشیدن به یك اتاق بی روح است.
تمامی حقوق این سایت برای شرکت صنایع کاکتوس سبز محفوظ است
cactus-sabz.comcactus-sabz.com - زشزفعس-سشذظ.زخئ - صصص.زشزفعس-سشذظ.زخئ