فارسی
English
جستجو
تاریخچه‌ام‌دی‌اف در ایران

نیاز بازار از طریق واردات تأمین‌‌ می‌شود. ام‌دی‌اف وارداتی به هر دو صورت خام و روکش شده می‌باشد و عمدتاً از کشورهای ترکیه، اندونزی، روسیه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، اتریش، فنلاند و... وارد‌‌ می‌شوند.البته محصولات ترکیه و اندونزی به علت قیمت کمتر نسبت به سایرین و کیفیت نسبتاً قابل قبول طرفداران بیشتری در بازار فعلی ایران دارند.اخیراً دولت برای حمایت از تولید کننده داخلی سیاست آنتی دامپینگ اتخاذ کرده و برای ورود محصولات ساخت ترکیه محدودیت قایل شده است. در سال ۸۲مقدار ۱۲۴۲۰۱ متر مکعب تخته صنعتی فشرده با جرم مخصوص متوسط وارد شده که نسبت به سال ۸۱ ٪۹۶ افزایش داشته‌است.از این مقدار واردات ۵۳٪ به صورت خام و ۴۷٪ روکش شده بوده است. این در حالی است که واردات روکش، ۱۰۷٪ نسبت به سال ۸۱ افزایش یافته است. در ایران شرکت‌های بسیاری توانایی روکش کردن نئوپان و ام‌دی‌اف خام را دارند. اکثر این شرکتها اقدام به وارد کردن ام‌دی‌اف خام نموده و پس از روکش کردن به بازار عرضه‌‌ می‌کنند. روکش‌های مصرفی در ایران اغلب از نوع Foil Finish و PVC‌‌ می‌باشند.

روش‌های استفاده از ام‌دی‌اف در صنعت تخته فیبر نیمه سنگین فارغ از خصوصیات و ویژگی‌های آن( ام‌دی‌اف معمولی و یا خاص) در صنعت به صورت‌های خام یا روکش شده استفاده‌‌ می‌شود. موارد کاربرد ام‌دی‌اف به صورت خام اندک بوده و معمولاًٌ در بازار ن‌هایی مصرف کالای ساخته شده از تخته فیبر نیمه سنگین، ازام‌دی‌اف روکش شده و یا رنگ شده استفاده شده است. روش‌های استفاده از تخته فیبر نیمه سنگین به طور خلاصه در ذیل آمده است:

  • ورق‌های خام ( بدون روکش)
  • ورق‌های روکش شده و لبه‌های ابزار خورده
  • پروفیل‌های روکش شده
  • چسباندن پروفیل‌های ام‌دی‌اف روی صفحات

    مشخصات فنی ام‌دی‌اف

    ابعاد ام‌دی‌اف به طور معمول عبارتند از: (ابعاد به میلیمتر می‌باشد)

  • ۴۱۰۰×۱۸۳۰
  • ۳۶۶۰×۱۸۳۰
  • ۲۴۴۰×۱۸۳۰
  • ۲۴۴۰×۱۲۲۰
  • البته اغلب سایزهای وارداتی از ایتالیا ۴۱۰۰×۲۱۰۰ و از کشور اتریش ۲۸۰۰×۲۰۷۰ و ۲۶۰۰×۲۰۷۰ می‌باشند.
    ضخامت‌های تولیدی و معمول نیز به صورت ۳، ۴، ۶ ،۸ ،۱۰ ،۱۲، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۵، ۳۲ و ۳۸ میلیمتر است. طبق اظهار دبیر انجمن چوب ایران تقاضا برای ام‌دی‌اف به طور تخمینی بالغ بر ۱۴۰ هزار تن در سال میباشد. در بازار ایران در حال حاضر ابعاد بزرگتر طرفدار بیشتری دارد. با توجه به اینکه ضخامت‌های مختلف هر کدام کاربرد خاص خود را دارند ولی ضخامت‌های کمتر در حد ۳ میلیمتر که معمولاً برای درب سازی استفاده‌‌ می‌شوند و ضخامت‌های بالاتر در حدود۱۲، ۱۶ و ۱۸ میلیمتر ازخریدار بیشتری برخوردار است. البته در مورد خریدار جزئی ام‌دی‌اف روکش شده رنگ روکش نیز نقش زیادی دارد.

تمامی حقوق این سایت برای شرکت صنایع کاکتوس سبز محفوظ است
cactus-sabz.comcactus-sabz.com - زشزفعس-سشذظ.زخئ - صصص.زشزفعس-سشذظ.زخئ