فارسی
English
جستجو
آشنایی با ابزارهای نجاری/دستگاه فارسی بر
در این مطلب قصد داریم  شما را با یکی از دستگاههای پر کاربرد نجاری به نام فارسی بر آشنا کنیم:

از این اره برای برش جوب در اندازه ها و زوایای مختلف استفاده‌‌ می‌شود که بیشتر بحث زاویه چوب در این دستگاه مد نظر است.به عنوان مثل اگر در نظر دارید قاب عکس چوبی بسازید و یا برای کابینتها و سایر لوازم دکوری که لازم است ظریف کاری در آنها رعایت شود , این دستگاه لازم و کاربردی است.

در کل فارسی بر های قابل حملی که بنده تا به حال دیدم از نظر موتور بر 2 نوع هستند:

موتور دینام و موتور آرمیچر

و از نظر نوع دستگاه هم فارسی بر های چوب با فارسی بر های آهن کاملا متفاوت هستند.به این صورت که فارسی بر آهن از قدرت بیشتر بر خوردار هستند و بیشتر آنها از موتور آرمیچر بهره میگیرند.فارسی بر های آرمیچری با توجه به تجربیات بنده از قدرت بیشتری بر خوردارند و در زمان تحمل فشار قدرت بیشتری از خود نشان‌‌ می‌دهند اما از نظر کیفیت بنا به گفته اساتید مذبور فارسی بر های دینامی از عمر و کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

در هنگام استفاده از فارسی بر باید به این نکته توجه داشته باشید که از فشار بیش از حد به دستگاه خودداری کنید و چوب هایی هرچند نازک و نرم را به آرامی و فشار تدریجی برش دهید تا از ایجاد فشار ناگهانی به موتور و بلبیرینگ ها جلوگیری شود.همیشه با دستگاه باد و فشار زیاد داخل موتور را بادگیری نمایید تا گرد و غبار باعث استهلاک زیاد دستگاه و عدم کارایی مناسب بلبرینگ ها نگردد.

فارسی بر هایی که در حال حاضر در بازار موجود‌‌ می‌باشند به دوصورت قادر به برش 45 درجه ای خواهند بود.حالت دایره ای که در عکس اول و حالت گردش به چپ که در عکس دوم مشاهده‌‌ می‌کنید.

در حالت دایره تی از چپ و راست‌‌ می‌توانید زوایای مورد نظر خود را برش دهید اما در حالت گردش به چپ فقط میتوانید اسکلت و تیغه را به سمت چپ متمایل کنید.شما بر حسب نیازتان حالت مورد نظرنات را انتخاب‌‌ می‌کنید.

قسمت جلوی نیغه در همه‌ی دستگاه های برای رعایت استاندارد بین المللی ایمنی در کار از محافظی ار جنس تلغ شفاف استفاده‌‌ می‌گردد تا خدای ناکرده در زمان استفاده از دستگاه با دست و سایر اعضای بدن برخورد نکند.
تمامی حقوق این سایت برای شرکت صنایع کاکتوس سبز محفوظ است
cactus-sabz.comcactus-sabz.com - زشزفعس-سشذظ.زخئ - صصص.زشزفعس-سشذظ.زخئ