فارسی
English
جستجو
حفاظت از شنوایی در صنایع چوب
استفاده از لوازم حفاظت شنوایی برای فردی که تا به حال از این لوازم استفاده نکرده، شبیه به پوشاندن کفش به کودکی است که تازه راه رفتن را آموخته است. همان گونه که پوشیدن کفش، پای انسان را از صدمات و جراحات مصون نگه‌‌ می‌دارد، استفاده از لوازم حفاظت شنوایی نیز گوش را در برابر آسیب های صوتی محافظت‌‌ می‌کند. سر و صدای زیاد ابزارها و ماشین آلات کارگاه های صنایع چوب آسیب های جبران ناپذیری را برای دستگاه شنوایی انسان ایجاد‌‌ می‌کند. کسی که تا به حال از این لوازم استفاده نکرده است، این طور فکر‌‌ می‌کند که با گذر زمان سر و صدا عادی‌‌ می‌شود، یا این که فقط چند دقیقه کار‌‌ می‌کند، پس به وسایل حفاظتی نیازی ندارد. اما چگونه بدون کفش‌‌ می‌توان روی یک زمین گل آلود راه رفت!!!

گوش بندها و گوش پوش های ارزان و ساده، تقریبا به طور یکسان سطح صدا را کاهش‌‌ می‌دهد و برای جذب مقدار کمی انرژی در برخورد امواج صوت با گوش طراحی شده است. گفته‌‌ می‌شود این وسایل ساده، حدود 20 دسیبل امواج صوت را کاهش‌‌ می‌دهند. بیشتر تولیدات جدید در این صنعت به صورت کاربردی تر ساخته شده اند.

برخی از گوش بندها دارای سوراخ بسیار ظریفی است که امکان شنیدن صداهایی را که در سطح ایمن هستند، فراهم‌‌ می‌آورد و در عین حال صداهای بلندتر و مضر را کاهش‌‌ می‌دهد. برخی دیگر دارای دیواره های آکوستیکی گوناگونی هستند. گوش پوش های جدیدتر به سیستم الکتریکی مجهز شده اند تا احساس ایزوله شدن و بسته شدن گوش را که در گوش پوش های معمولی وجود دارد، کاهش دهند. برخی دیگر به یک میکروفن مجهز شده اند تا صداهای نزدیک را دریافت کنند. برخی دیگر به رادیوهای Fm/Am مجهز شده اند. نوعی دیگر دارای تکنولوژی ترکیبی رادیو و میکروفن هستند. این گونه گوش پوش های مدرن توانایی پوشش دادن صدا را از 80 تا 82 دسیبل دارند.

گوشی های حذف کامل صدا اغلب دارای انواع پیچیده ای از حفاظ های شنوایی هستند اما ممکن است برای برای محل کار یا کارگاه بهترین گزینه نباشند. این گوشی ها اساسا برای جلوگیری از شنیدن صدای آزاردهنده موتورهای جت طراحی شده است. این هدفون ها به شکل معکوس صداهایی که به سمت گوش‌‌ می‌آیند را گرفته و به طور مؤثری صداها را حذف‌‌ می‌کنند. برخی محققان اظهار داشته اند که گوشی های حذف کامل صدا با صداهای ثابت و مداوم بهتر کار‌‌ می‌کنند اما در صداهای شبیه به انفجارهای کوتاه کمتر مؤثرند.

همه لوازم های حفاظت شنوایی موجود در بازار تا 10 دسیبل یا بیشتر صدا را کاهش‌‌ می‌دهند. در حقیقت بی معنی است که سعی بر برآورد این مساله کنیم که کدام یک از لوازم حفاظت شنوایی مخصوص، سطح بالاتری از ایمنی را پیشنهاد‌‌ می‌کنند. روشی برای شناخت و اطمینان یافتن در مورد لوازم حفاظت شنوایی مخصوص وجود ندارد.

بیشتر لوازم حفاظت شنوایی توانایی کاهش قدرت صدا را دارند. نتایج انواع تست های آزمایشگاهی در شرایط ایده آل نشان‌‌ می‌دهد این محصولات چه مقدار از شدت صدا را کاهش‌‌ می‌دهند. اما هر کارخانه سازنده این تجهیزات آزمایش های مخصوص به خودشان را دارند و شرایط آزمایش هر تولید کننده تا حدودی با تولیدکننده های دیگر متفاوت است، بنابراین‌‌ نمی‌توان از این توانایی برای مقایسه تولیدات یک کارخانه با کارخانه دیگر استفاده کرد. بنابراین راحتی و سهولت در استفاده، معیار انتخاب لوازم حفاظت شنوایی است.

محافظ های شنوایی، با گستره متنوعی در انواع یکبار مصرف تا مدل های الکترونیکی بسیار گران قیمت تولید‌‌ می‌شوند. حال سؤال این است: کدام نوع بهتر است؟ کارشناسان ماهر پیشنهاد‌‌ می‌کنند بهترین نوع لوازم حفاظت شنوایی، آنهایی است که به طور منظم مورد استفاده قرار‌‌ می‌گیرد. بر اساس این نکته بهترین وسیله حفاظت شنوایی نوعی است که راحت و به سهولت قابل استفاده باشد.
تمامی حقوق این سایت برای شرکت صنایع کاکتوس سبز محفوظ است
cactus-sabz.comcactus-sabz.com - زشزفعس-سشذظ.زخئ - صصص.زشزفعس-سشذظ.زخئ